Meizu rośnie w siłę

Lut 11, 2015 autor:

Już od dawna wiadomo, że chińscy producenci smartfonów radzą sobie coraz lepiej i niedługo mogą stać się bardzo groźnym konkurentem dla ogólnoświatowych marek. Coraz bardziej populane Meizo właśnie pochwaliło się wynikami sprzedaży, a co więcej zyskało potężny zastrzyk gotówki wprost od inwestora, która ma pomóc w ekspansji produktów tej firmy na inne kraje.

Zaledwie w styczniu udało się sprzedać aż 1,5 miliona telefonów. W porównaniu do wyników Apple czy Samsunga nie wydaje się to zbyt wiele, ale należy pamiętać, że dostępność urządzeń tej firmy jest dość limitowana, a w grudniu sprzedała ona zaledwie milion smartfonów. Oznacza to, że w miesiąc poprawiono wcześniejszy rezultat aż o 50%, co jest godne odnotowania. W ciągu pierwszego tygodnia lutego odnotowano sprzedaż na poziomie 100 000 egzemplarzy moelu Meizu M1 – obecnie topowego modelu firmy (5-calowy ekran o rozdzielczości HD, czterordzeniowy procesor MediaTek, 1 GB pamięci RAM, aparat 13 MP i przednią kamerę 5 MP oraz akumulator o pojemności 2500 mAh).

materiały prasowe

materiały prasowe

Wspomniany zastrzyk gotówki związany jest natomiast z firmą Alibaba – chińskim gigantem branży e-commerce. Cała inwestycja wyniosła aż 590 milionów dolarów, a kwota ta ma zostać przeznaczona na pomoc w walce z największym chińskim konkurentem – Xiaomi. W zamian producent wprowadzi do sprzedaży smartfony wyposażone w system Yun OS, który zawiera różne powiązania z usługami Alibaby i jest oparty na Androidzie. Miły prezent w sam raz na Walentynki prawda? 

Smartfony i telefony